Metoda International House
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/Bez-tytu%C5%82u.png)
Znajomość języka angielskiego to sztuka używania go w praktyce.
Podstawowa zasada w IH to nauka w niedużych grupach osób na takim samym poziomie zaawansowania i w tym samym przedziale wiekowym. Lekcje są dobrze zaplanowane, interesujące i żywo prowadzone. Bazują na nowoczesnych podręcznikach i niezależnie od poziomu zachęcają do aktywności. Przełamywaniu bariery językowej służy również przyjazna, swobodna atmosfera podczas zajęć.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta.png)
Małe grupy dopasowane do poziomu znajomości języka i wieku słuchacza.
Poziom określamy na podstawie rekomendacji z poprzedniego roku lub na podstawie testu i rozmowy wstępnej.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_612/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-fiolet.png)
Uczymy angielskiego po angielsku.
Już od pierwszej lekcji nauka przebiega wyłącznie po angielsku. W tym języku odbywa się komunikacja z lektorem i pozostałymi uczestnikami zajęć. Przy odpowiednim przygotowaniu i kompetencjach nauczyciela metoda ta przynosi doskonałe rezultaty – nawet w grupach dla początkujących słuchacze szybko przełamują barierę językową i w niewymuszony, naturalny sposób zaczynają mówić po angielsku.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-czerwona.png)
Cele i potrzeby słuchaczy decydują o kształcie zajęć.
Potrzeby słuchacza wynikające z wieku, charakteru, zainteresowań oraz celu nauki określają tematykę i charakter zajęć, dobór materiałów oraz technik nauczania. Nawet najstaranniej przygotowany plan zajęć może ulec modyfikacji, jeśli jest to wskazane by zaktywizować grupę.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/Bez-tytu%C5%82u.png)
Najważniejsze jest używanie języka, a nie perfekcja.
Naszym celem jest stworzenie motywacji i warunków, by słuchacze śmiało używali języka nie obawiając się popełniania błędów. Uczymy jak zapomnieć o lęku przed własną niedoskonałością, jak nie dopuścić, by stał się on barierą i ograniczeniem dalszego rozwoju. Poprawność wypowiedzi jest oczywiście ważna, ale by ją osiągnąć trzeba nabrać wprawy, nie przejmować się potknięciami, patrzeć na siebie nie przez pryzmat tego, w czym jeszcze nie jesteśmy doskonali, lecz tego, co już udało nam się osiągnąć. Nasi nauczyciele stosują tak dobrane techniki korekty błędów, które nie zakłócają wypowiedzi i nie zniechęcają do dalszych prób. W efekcie każdy MÓWI po angielsku niezależnie od poziomu zaawansowania.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta.png)
Gramatyka jest narzędziem, nie celem.
Zasady gramatyki trzeba znać i stosować w praktyce. W IH nie traktujemy ich jednak jak oderwanego od rzeczywistości zbioru reguł, które należy wykuć na pamięć. Gramatyka jest dla nas narzędziem służącym praktycznemu celowi, jakim jest skuteczna komunikacja.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_612/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-fiolet.png)
Uczymy myśleć po angielsku
Biegłość językowa nie polega na dokonywaniu w głowie mozolnych tłumaczeń z polskiego. Perfekcyjna znajomość reguł i zasad nie gwarantuje płynności wypowiedzi. Nasi słuchacze zachęcani do mówienia po angielsku od samego początku nauki i wykorzystujący swoje umiejętności w praktyce, zaczynają z czasem w naturalny sposób myśleć po angielsku.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-czerwona.png)
Grupę postrzegamy jako zbiór indywidualności.
Liczebność grup w IH daje nauczycielom komfort bliskiego kontaktu z każdym uczniem. Praktyka pozwala lektorom dostrzec i zdiagnozować indywidualne potrzeby uczestników kursu. Mogą na bieżąco rozmawiać o dokonanych postępach, zwracając uwagę na kwestie wymagające większego wysiłku.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/Bez-tytu%C5%82u.png)
Zajęcia są planowane tak, aby słuchacz był cały czas aktywny i zainteresowany.
Nie powtarzamy do znudzenia banalnych i przewidywalnych ćwiczeń, nie marnujemy czasu na głośne odczytywanie tekstów. Wszystkie umiejętności językowe: mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie rozwijane są w sposób urozmaicony, ciekawy i angażujący.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_611/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta.png)
Korzystamy z doskonałych materiałów oraz nowoczesnych technologii.
Kursy oparte są o najlepsze podręczniki, wzbogacane autentycznymi materiałami prasowymi, radiowymi i telewizyjnymi. Wykorzystujemy tablice interaktywne, podręczniki cyfrowe oraz możliwości oferowane przez komputer i Internet.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_480,h_612/https://www.ih.com.pl/wroclaw/wp-content/uploads/sites/3/2020/02/strza%C5%82ka-fiolet.png)
Ważnym elementem metody IH jest używanie języka angielskiego poza salą lekcyjną.
W koncepcji nauczania IH ważnym elementem jest wykorzystywanie zajęć pozalekcyjnych – klubów dyskusyjnych i specjalistycznych, klubów dla dzieci, szkolnych imprez – do tworzenia dodatkowej płaszczyzny zastosowania języka angielskiego w sytuacjach niezwiązanych z lekcją.